• Wydanie nr 19/08/2019 z dnia 19 sierpnia 2019 roku, ISSN 2392-215X
  • Typ ogłoszenia: nieruchomosci
  • Lokalizacja: Józefów, Woj. Mazowieckie
  • Cena: 185 000.00 zł
Wydanie nr 30/05/2019 z dnia 30 maja 2019 roku, ISSN 2392-215X

Szczegóły

Burmistrz Miasta Józefowa

O g ł a s z a

Drugi Przetarg Ustny Nieograniczony

na sprzedaż, stanowiącego własność Gminy Miasta Józefowa,

udziału 1/3 części w zabudowanej nieruchomości gruntowej,

położonej w Józefowie k. Otwocka

Przedmiotem sprzedaży jest udział 1/3 części prawa własności w niżej opisanej zabudowanej nieruchomości:

Nr oznaczenia działki na załączniku graficznym


Adres (ulica)

Oznaczenie nieruchomości

Powierzchnia

Przeznaczenie w aktach planistycznych miasta

Cena wywoławcza

netto

[zł]

Wadium

w [zł]

9

Sikorskiego 81

Nr działek

udział Gminy odpowiada
P = 439m2

całkowita powierzchnia

P = 1317m2

Teren nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. W studium Kierunków i Uwarunkowań Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Józefowa, obszar na którym położona jest nieruchomości oznaczony jest symbolem Ml- teren zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej na działkach leśnych + R – usługi różne bez przesądzania o ich profilu.

185 000zł

20 000zł

10/2

Nr obrębu

38

Opis użytku

B

Nr księgi wieczystej

Uwaga!!

Sprzedaż zwolniona jest z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 ze zm.).

Wadium upoważnia do wzięcia udziału w licytacji wyłącznie w stosunku do nieruchomości, na które zostało wpłacone.

WA1O/00021013/3

Wysokość postąpienia: o wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym że postępowanie nie może wynosić mniej niż 1 % ceny wywoławczej nieruchomości.

Przetarg odbędzie się w dniu 3 lipca 2019 roku o godzinie 1300 w siedzibie Urzędu Miasta Józefowa, ul. Kardynała Wyszyńskiego 1, Budynek A, pokój nr 114.

Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłacenie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27 czerwca 2019 r. ww. wadium.

Za dokonanie wpłaty uważa się dzień wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy tut. Urzędu.

Wadium należy wpłacać w pieniądzu PLN, na rachunek bankowy Gminy Miasta Józefowa:

Bank Spółdzielczy w Karczewie

69 8023 0009 2001 0000 0127 0003


Wadium przepada jeżeli wyłoniony w przetargu nabywca uchyli się od zawarcia umowy. Oferentom, którzy przetargu nie wygrają wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu albo zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia odwołania, zamknięcia, unieważnienia, zakończeń przetargu wynikiem negatywnym.



Termin do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługiwało pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 2204.) upłynął w dniu 17 października 2018 r.


Nieruchomość jest środkowa i w zasadniczej części posiada kształt zbliżony do prostokąta, z sięgaczem o szerokości ok. 5m i długości ok. 19m, do ul. Gen. Sikorskiego. Ulica Gen. Sikorskiego wyposażona jest w sieć energetyczną, gazową, kanalizację i wodociąg.

W sąsiedztwie znajduje się zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna.

Na nieruchomości, w części środkowej usytuowany jest wolnostojący, parterowy, niepodpiwniczony budynek mieszkalny o konstrukcji drewnianej. Podmurówka budynku wykonana jest z cegły ceramicznej. Ściany drewniane, szkieletowe obustronnie obite deskami. Podłogi drewniane białe. Dach drewniany kryty papą, stropy drewniane. Elewacja budynku z szalówki. Ogrzewanie piecowe. Budynek częściowo posiada instalację wodociągową, kanalizacyjną (z odpływem do dołu na nieczystości płynne) i elektryczną. Budynek nie posiada instalacji gazowej i odgromowej. Budynek nie jest użytkowany od listopada 2017 r. Stan techniczny budynku- zły.

Parametry budynku mieszkalnego.

Powierzchnia zabudowy – 299 m2

Powierzchnia użytkowa – 232m2

Kubatura – 1324m3

Gmina nie posiada dokumentacji dotyczącej istniejącej zabudowy na działce.

Niezależnie od podanych informacji, nabywca odpowiada za samodzielne zapoznanie się ze stanem prawnym i faktycznym nieruchomości oraz jej aktualnym sposobem zagospodarowania, jej parametrami oraz możliwością zagospodarowania. Rozpoznanie wszystkich warunków fizycznych i prawnych niezbędnych do realizacji planowanej inwestycji, leży w całości po stronie nabywcy i stanowi obszar jego ryzyka.

Ewentualne usunięcie przez przyszłego nabywcę drzew znajdujących się na nieruchomości, może nastąpić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1614 z póź. zm.).

Na nieruchomości mogą znajdować się sieci nieopisane przez gestorów. Nabywca winien dokonać identyfikacji sieci we własnym zakresie, zaś ewentualne ograniczenia, utrudnienia lub koszty mogące wynikać dla nabywcy z istnienia tych sieci obciążają ryzyko nabywcy i nie stanowią wady nieruchomości.

Obsługa komunikacyjna zbywanego ternu musi być uzgodniona z zarządcą drogi, który wydaje zgodę na budowa zjazdu w drodze decyzji administracyjnej, zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 o drogach publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 2068). Budowę zjazdu na własny koszt, bez prawa roszczeń do sprzedającego wykonuje nabywca nieruchomości.


Nieruchomość nie jest obciążona wpisami w dziale III i IV ksiąg wieczystych, oraz nie toczą się w stosunku do niej postępowanie administracyjne dotyczące prawidłowości jej nabycia przez gminę.

W przetargu mogą wziąć udział osoby fizyczne i prawne.

Uczestnicy przetargu zobowiązani są przedstawić komisji przetargowej dokumenty umożliwiające określenie tożsamości oraz zdolności do uczestnictwa w przetargu a w szczególności:

  • osoby fizyczne – ważny dokument potwierdzający tożsamość, w przypadku małżonków konieczna jest obecność obojga małżonków. W przypadku przystąpienia do przetargu przez jednego z małżonków konieczne jest przedłożenie pisemnej zgody współmałżonka na udział w przetargu, z notarialnym poświadczeniem podpisu lub przedłożenia dokumentu będącego oświadczeniem woli współmałżonka(i) osoby przystępującej do przetargu o zgodzie na zakup nieruchomości z majątku odrębnego bądź po przedłożeniu dokumentu potwierdzającego zniesienia małżeńskiej wspólności majątkowej:

  • osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą – ważny dokument potwierdzający tożsamość oraz wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem przeprowadzenia przetargu zaświadczenie o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej:

  • osoba prawna – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem przeprowadzenia przetargu odpis z Krajowego Rejestru Sądowego oraz dokumenty potwierdzające tożsamość osób działających w imieniu osoby prawnej oraz ich umocowanie do dokonywania czynności związanych z uczestnictwa w przetargu i imieniu osoby prawnej ( jeżeli nie wynika to bezpośrednio a odpisu z KRS);

  • pełnomocnik – ważne pełnomocnictwo oraz ważny dokument potwierdzający tożsamość;

  • cudzoziemiec ( w rozumieniu) art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców – t. j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1380 ze zmianami) – ważny dokument potwierdzający tożsamość oraz zezwolenie na nabycie nieruchomości wydane przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych – w przypadku, gdy jest wymagane. Nabywca nieruchomości we własnym zakresie ustala, czy nabycie nieruchomości będącej przedmiotem przetargu wymaga takiego zezwolenia.

Nabywca nieruchomości wyłoniony w drodze przetargu ponosi koszty notarialne i sądowe związane przeniesieniem prawa własności nieruchomości.

Sprzedający nie odpowiada za wady ukryte zbywanej nieruchomości, w tym także za nie ujawniony w Powiatowym Zasobie Geodezyjnym i Kartograficznym przebieg podziemnych mediów.

Nabywca przejmuje nieruchomości w stanie istniejącym.

Organizator przetargu zawiadamia nabywcę o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży, najpóźniej w ciągu 21 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu. Wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od daty doręczenia zawiadomienia.

Cena nieruchomości sprzedawanych w drodze przetargu podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność. W dniu podpisania umowy notarialnej środki finansowe winny znajdować się na rachunku bankowym Urzędu Miasta Józefowa.

Dodatkowych informacji na temat przetargów udziela Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Józefowa, ul. Kard. Wyszyńskiego 1, budynek B, pokój nr 6 (telefon 22 779 00 44 ; e - mail: a.kobus@jozefow.pl lub um.rgign@jozefow.pl ).

Zastrzega się prawo odwołania przetargu lub jego unieważnienia w przypadku zaistnienia uzasadnionych powodów.

Niniejsze ogłoszenie stanowi zaproszenie osób zainteresowanych do wzięcia udziału w przetargu.

Ogłoszenie o przetargu opublikowano na stronie internetowej i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Józefowa: www. jozefow.pl

Udział w postępowaniu przetargowym wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych oferentów na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - Dz. U. UE. L 119 z 4.5.2016, str.1-88) oraz w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2204) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości ( tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 1490). Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez Miasto Józefów – Urząd Miasta Józefowa można uzyskać na stronie www.jozefow.pl w zakładce „RODO”.

Lokalizacja