Wydanie nr 19/09/2024 z dnia 19 września 2024 roku, ISSN 2392-215X
Wydanie nr 14/08/2024 z dnia 14 sierpnia 2024 roku, ISSN 2392-215X
GN.683.1.90.2024 Bochnia, dn. 14.08.2024 rok
OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO
Na podstawie 49, art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.), dalej k.p.a. w związku z art. 8 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U z 2024 r., poz. 1145) oraz ostateczną decyzją Starosty Bocheńskiego Nr 2/2024 z dnia 15.03.2024 roku znak: AB.6740.2.2.2023 udzielającą zezwolenie na realizację inwestycji drogowej pn: „Rozbudowa drogi gminnej nr K580329 stanowiącej ulicę Zieloną w Rzezawie w km 0+000 do km 0+897,00 z oświetleniem, odwodnieniem oraz zabezpieczeniem istniejącej infrastruktury technicznej”.
Starosta Bocheński wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej
zawiadamia, że z urzędu zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za prawo własności do nieruchomości stanowiącej działkę ewidencyjną położoną w województwie małopolskim, powiecie bocheńskim, jednostce ewidencyjnej: [120107_2], Rzezawa, obręb ewidencyjny: Nr 0011, Rzezawa, oznaczoną numerem 819/2 o powierzchni 0.0101 ha.
Zgodnie z art. 113 ust. 6, ust. 7 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U z 2024 r., poz. 1145) cyt. „6. Przez nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym rozumie się nieruchomość, dla której ze względu na brak księgi wieczystej, zbioru dokumentów albo innych dokumentów nie można ustalić osób, którym przysługują do niej prawa rzeczowe. 7. Przepis ust. 6 stosuje się również, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie żyje i nie przeprowadzono lub nie zostało zakończone postępowanie spadkowe”. W myśl art. 8 w/w ustawy „ Jeżeli przy załatwianiu spraw, o których mowa w przepisach działu III, nie istnieje możliwość zawiadomienia stron o decyzjach i innych czynnościach organów administracji publicznej ze względu na nieustalone adresy stron, stosuje się art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego”.
Postępowanie ma na celu wypłatę przez Inwestora odszkodowania za nieruchomość wydzieloną liniami rozgraniczającymi teren, która z mocy prawa stała się własnością Gminy Rzezawa z dniem w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej uzyskała walor ostateczności. Odszkodowanie przysługuje dotychczasowym właścicielom, użytkownikom wieczystym, wierzycielom hipotecznym oraz osobom którym przysługuje do nieruchomości ograniczone prawo rzeczowe. Zgodnie z art. 10 § 1 k.p.a. zawiadamiam, że w terminie 7 dni, licząc od dnia doręczenia/publikacji niniejszego ogłoszenia można zapoznać się z aktami sprawy w siedzibie Organu przy ul. Kazimierza Wielkiego 31, 32 - 700 Bochnia [pokój numer 118, 121], w godzinach pracy urzędu tj. poniedziałek od 800 do 1600, wtorek – piątek od 730 do 1530 po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu wizyty (telefon: 146153745, 146153741) w tym m.in. z operatem szacunkowym, wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów jak również uzyskać wyjaśnienia w sprawie, składać oświadczenia, żądania, dowody, wnioski, zastrzeżenia. Po upływie w/w terminu zostanie wydana decyzja administracyjna w oparciu o zebrane dokumenty w sprawie. W korespondencji kierowanej do tut. Urzędu proszę o powołanie się na znak sprawy. Równocześnie stosownie do art. 36 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. k.p.a, z uwagi na dużą ilość spraw odszkodowawczych wyznacza się termin załatwienia przedmiotowej sprawy do 30.11.2024 roku. Tutejszy organ dołoży wszelkich starań, aby załatwienie przedmiotowej sprawy nastąpiło przed upływem w/w terminu, jednakże w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających zakończenie postępowania zostanie wyznaczony nowy termin załatwienia sprawy. Tut. Organ poucza o prawie strony do wniesienia ponaglenia. Zgodnie z treścią art. 37 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego k.p.a. „Stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli: 1) nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność); 2) postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość)". Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. k.p.a., zawiadomienie o czynnościach administracji publicznej przez obwieszczenie lub inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłoszenia uważa się za skutecznie doręczone po upływie 14 dni od dnia jego publicznego ogłoszenia. Niniejsze ogłoszenie jest podane do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie https://bip.malopolska.pl/spbochnia, na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu, w sposób zwyczajowo przyjęty w Gminie Rzezawa oraz opublikowane w dzienniku internetowym: www.otoprzetargi.pl i www.przetargi-gctrader.pl .
Proponowane dla Ciebie